Друк

ПАВЛО КАЧУР: «Вийде за цей зал лише пропозиція»

on .

10Шановне товариство. По-перше, хотів подякувати, Іван Миколайович, Вам за підняту тему і Федерації Роботодавців за те, що до сьогоднішнього засіданнябув опрацьований документ, який можна обговорювати.
В цій залі повинні почати розуміти, що емоція дальше за цей зал не вийде.

Вийде за цей зал тільки пропозиція. І навіть план дій, які пропанує «Слобожанська Будівельна Кераміка», ми тут не сформуємо. Ми можемо дати пропозицію, а потім взяти участь щоб цей план дій був сформований.
Ми розіслали пропозиції всім нашим заводам. Оскільки дуже гостра проблема. Вони прислали свої відгуки. І сьогодні можемо певним чином узагальнити.
Позитив:приблизно 75 відсотків підприємств, якщо ці пропозиції зібрати, сказали, що добрі прийняті документи, але ще погане їх виконання.Тобто речі, за які можна сьогодні учепитися. Але є проблема.
Є система бюрократії, яка використовує кожну нагоду, бо від них забирають хліб. Вона чіпляється, вона створює проблеми, які ми сьогодні тут піднімаємо з таким криком. То нам треба це прописувати у процедурах, у термінах, щоб звузити маневри цього чиновника і заставити його працювати так як передбачає закон.
Конкретно у нас по процедурах:
1.Рішення комісії є, проплатили за спеціальний дозвіл, але не видають документ. У чому проблема, скажіть будь ласка? Зрозуміло, затримують клієнта.
Тобто треба записати скільки днів дається їм для того, щоб був підписанийнаказ. Бо для оприлюднення наказу є визначений термін. 5-6 днів ти маєш, щоб оприлюднити наказ. Але коли цей наказ, між тим, коли ти все виконав, лишилось поставити підпис, підпису нема місяцями. Факт: підприємство чекало 2 місяці, тільки підписання наказу на спецдозвіл.
2.Піднімала «Ковальська». Є спецдозвіл, треба внести якісь мінімальні зміни. Вас ведуть по величезних колах. Чому? Якщо це зміни не суттєві і вони не вимагають таких великих процедур, чому Вас запускають по великому колу? Тобто знов ж таки процедурні речі.
Я звертаюсь до Федерації Роботодавців, Спілки виробників будматеріалів. Я просто дякую, дійсно гарний документ. Потрібно звузити процедурний коридор і визначити чиновнику,так би мовити, «червоні лінії»...
3.Ключове також питання, це місцеві органи влади. Виборні.
Ось Ви подали заявку на обласну раду. Щоби вона була винесена на сесію, вона мусить пройти комісію. А після цього ще одно коло... Як вона винесена на сесію, яким порядком і де вона поставлена. І це зрозуміло, можете прогнозувати чи буде вона проголосована, чи не буде проголосована.
І хто працював з місцевими органами влади або у місцевих органах влади, знає,що то місце де, вибачте, але вимагають взяток, і першітут – це комісія.
4.Зараз придумана формапо замовченню. Тобто пройшов термін, вважається погодженим. Не буде так вважатися до тих пір поки там не буде стояти чийсь підпис, що це погоджена за принципом, умовно кажучи, завершення терміну. Мусить бути якийсь підпис що це погоджена.
І я думаю, яка у нас може бути пропозиція: або все віднести до бізнес омбудсмена,або віднести до державної регуляторної служби, але хтось мусить на цьому папері сказати: не розглядали, у термін не вклалися, погоджена за замовченням.

качур


5.Далі. Аукціони. От було сьогодні наголошено про їх безальтернативність. Але цементний завод стоїть на родовищах. Його не доцільнобудувати на віддалі 50 км від родовища. Тоді логістика буде тяжка. Звертається за дозволом на спецкористування. Скажіть будь ласка, що на новому родовищі буде побудований ще один цементний завод? До чого тут проводити аукціон? Тобто,має бути різниця, коли проводиться аукціон на вільне родовища, яке може дати шанс багатьом, а має бути різниця коли на цьому родовищі стоїть підприємство. Я не кажу, що там повинно бути щось особливо.
Що відбувається? Що нам про аукціони повідомляють представники підприємств? Приходять «гравці» і кажуть: або Ви нам заплатіть, або ми будемо приймати участь у аукціоні і завалимо цей аукціон. Тобто приймають участь, піднімають ціну, а потім відмовляються.
6.Давайте робити заставу за участь у аукціоні. І якщо ти підняв ціну та відмовився, твоя застава пропадає. Йде на користь державі.Зробить 1-2 рази і втретє не буде.
Тобто нам треба пропозиції провести у нормативний акт і вирішити це питання. Воно не таке складне.
7.Ще була цікава пропозиція – громадські слухання. І нема кому оплачувати громадські слухання. Я, як людина, яка провела багато років у органах місцевого саморегулювання, просто дивуюся. Громадське слухання проводиться для тих хто хоче щось сказати і хоче щось послухати, це не імітація, на яку треба за гроші звозити і улаштувати шоу. Це люди, які приходять і висловлюють свою думку. А якщо це буде шоу, то це імітація процесу.
Я дякую, що перейшли від слів до конструктиву. Пам'ятаємо, що найцінніше що ми з цієї зали винесемо – це буде пропозиція. Я готовий ці пропозиції передати у Федерацію роботодавців та Спілку виробників будматеріалів. І ми маємо у спокійному режимі, потім у робочому порядку, домагатисядо того, щоб у ці процедури або де потрібно, у закон, були внесені зміни.
8.Я одну тезу хотів би ще підтримати. Є надра, а є земля. І уявіть собі, що Ви «отримали» надра, а один чи два пайовики ставлять Вам такі умови, що це виходить за межи розумного. Тобто він власник, правильно. Це його. Але ми не можемо жити так, щоб один, скажімо так, не дуже розумний чоловік зупиняв можливо навіть всю галузь. Тобто, це маємо урегулювати тільки законом. Але знову ж таки, має бути законодавча ініціатива. Якщо у тебе є пай. І він є на родовищі. Має бути альтернатива, яка назавжди визначає тільки твою згоду. Тобто, або заміна участка з доплатою тобі преміальних, або просто потрібну державно визначену вартість, або ще щось... Але рішення має бути.
Ми мусимо знайти якийсь варіант і питання вирішити.

Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів

03037, м. Київ, а/с 75, e-mail: info@ avbmv.com.ua, spilkavb@ gmail.com, тел. +38044 245-48-39