Друк

Звернення профільних аcоціацій щодо проекту Закону України "Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу"

on .

Спілка06 грудня 2016 року Всеукраїнська Спілка виробників будматеріалів разом з провідними спеціалізованими об'єднаннями підприємств-виробників будівельних матеріалів, виробів та конструкцій (цементу, газобетону, цегли, виробів з кераміки, сухих будівельних сумішей, кабельно-провідникової продукції, теплоізоляційних матеріалів, віконних конструкцій, лаків та фарби та ін.) провело додаткову нараду-обговорення проекту Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу».

№ 197
«07» грудня 2016 року

№ 197
«07» грудня 2016 року                                                                                                                                                    
Першому віце-прем'єр-міністру – Міністру економічного розвитку і торгівлі Кубіву С.І.
Віце-прем'єр-міністру із питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Климпуш-Цинцадзе І.О.
Віце-прем'єр-міністру – Міністру регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Зубку Г.Г.
Міністру закордонних справ України Клімкіну П.А.
Заступнику Міністра економічного розвитку і торгівлі Нефьодову М.Є.
Заступнику Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Парцхаладзе Л.Р.
Заступнику Міністра економічного розвитку та торгівлі – Офіс по просуванню експорту Микольській Н.Я.
Голові Державної регуляторної служби Ляпіній К.М.
Голові Комітету ВР України з питань будівництва, містобування та ЖКГ Скуратовському С.І.
Голові Комітету ВР України з питань промислової політики та підприємництва Галасюку В.В.
Голові Ради підприємців при КМУ Козаченку Л.П.

Шановні члени Уряду!

   06 грудня 2016 року Всеукраїнська Спілка виробників будматеріалів разом з провідними спеціалізованими об'єднаннями підприємств-виробників будівельних матеріалів, виробів та конструкцій (цементу, газобетону, цегли, виробів з кераміки, сухих будівельних сумішей, кабельно-провідникової продукції, теплоізоляційних матеріалів, віконних конструкцій, лаків та фарби та ін.) провело додаткову нараду-обговорення проекту Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу».
   Зважаючи на те, що попередній аналіз цього законопроекту (Додаток 1) з вказаними суттєвими розбіжностями з нормами європейського законодавства (Регламент (ЄС) 305/2011, Регламент (ЄС) 764/2008, Регламент (ЄС) 765/2008, Директива 2001/95/ЄС, Рішення №768/2008/ЄС) ігнорується групою розробників цього законопроекту ми вважаємо за необхідним поінформувати членів Кабінету Міністрів України, європейські асоціації виробників будівельної продукції, інші міжнародні організації та інституції про наступне:
   1. Прийняття законодавчих актів, технічних регламентів та інших нормативно-правових документів, які повинні гармонізувати та узгодити галузеве та горизонтальне законодавство України, інституції та стандарти з галузевим і горизонтальним законодавством, інституціями та стандартами ЄС (згідно Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом № 984_011 від 27.06.2014 року) необхідно робити користуючись та спираючись на нормативно-правові акти ЄС в офіційному перекладі. Розробляти нормативно-правові акти посилаючись на аматорський переклад документів з значною кількістю помилок та невідповідностей оригіналу неприпустимо;
Прийняття Україною горизонтального та вертикального законодавства у сфері технічного регулювання повинно відповідати вимогам гл. ІІІ ст.56. п.5 Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом № 984_011 від 27.06.2014 року. «Україна повинна утримуватися від внесення змін до горизонтального законодавства та законодавства з питань торгівлі в секторах, які визначенні у графіку Додатку ІІІ до цієї Угоди...»;
   2. Проектом Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу» передбачається нове тлумачення та/або застосування нових термінів та визначень, які не відповідають термінам, які використовуються у відповідних нормативно-правових актах ЄС, стандартах, нормах та регламентах. Крім того, запропоновані терміни, визначення та тлумачення не відповідають існуючий термінологічній базі, а використання слів та фраз літературної мови з незрозумілим тлумаченням (наприклад, «пересвідчується», «зазначає», «розуміння виробничого процесу», «надав на ринок», «проводить випробування», «розповсюджувач», «небезпека», «необхідний персонал», «регламентний стандарт» та ін., для визначення технічних параметрів неприпустимо;
   3. У проекті Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу» не вказано з якими саме нормами законодавства ЄС гармонізуються запропоновані вимоги та яким чином це забезпечується;
   4. Проект Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу» не відповідає Регламенту (ЄС) 305/2011 та відповідним положенням Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом № 984_011 від 27.06.2014 року (ст..57. п.1 «Сторони домовились додати Угоду АСАА як Протокол до цієї Угоди, яка охоплює один або кілька секторів, що перелічені у Додатку III до цієї Угоди, після повного узгодження галузевого та горизонтального законодавства України, інституцій та стандартів з галузевим і горизонтальним законодавством, інституціями та стандартами ЄС).
   5. Інституційні органи, механізми та процедури, які пропонуються застосувати у проекті Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу» (щодо маркування, технічного свідоцтва, ринкового нагляду та ін.) не відповідають відповідним органам, механізмам та процедурам діючим у відповідності до наступних норм європейського законодавства (Регламент (ЄС) 305/2011, Регламент (ЄС) 764/2008, Регламент (ЄС) 765/2008, Директива 2001/95/ЄС, Рішення №768/2008/ЄС).
   6. Структура системи оцінки відповідності, що викладена в Регламенту (ЄС) 305/2011 не відповідає структурі оцінки відповідності, що пропонується у проекті Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані
з нормами законодавства Європейського Союзу».
   7. Положення проекту Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу» що стосуються маркування та етикетування не відповідають умовам ст.58 Угоді про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом № 984_011 від 27.06.2014 року та Регламенту (ЄС) 305/2011.
   Таким чином, прийняття проекту Проект Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу» несе суттєві ризики та загрозу для діяльності промислових підприємств України, підприємств з іноземними інвестиціями, діяльності підприємств оптової та роздрібної торгівлі, імпортерів та експортерів будівельних матеріалів, виробів та конструкцій; створення кількох спеціальних регуляторних та контролюючих органів з невизначеним та незрозумілим правовим статусом та особливими повноваженнями сприятиме розвитку корупції.
   Всеукраїнська Спілка виробників будівельних матеріалів та профільні об'єднання підприємств-виробників будівельних матеріалів, виробів та конструкцій пропонує наступне:
   1. Зняти з розгляду проект Закону України «Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу»;
   2. Запропонувати Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України забезпечити офіційний переклад всіх нормативно-правових актів ЄС що регулюють умови розміщення на ринку будівельних матеріалів, виробів та конструкцій та привести у відповідність з міжнародними аналогами існуючі в Україні терміни, визначення та тлумачення;
   3. Створити спільну робочу групу з представників Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерства економічного розвитку та торгівлі, Державної регуляторної служби, Національного Органу з Стандартизації, Всеукраїнської Спілки виробників будівельних матеріалів та об'єднань та асоціацій підприємств-виробників окремих видів будівельних матеріалів, асоціацій дистриб'юторів будівельних матеріалів, Торгово-промислової Палати України з розробки кількох законопроектів, що регулюватимуть: умови розміщення на ринку будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, систему ринкового нагляду та контролю за безпекою розповсюдження будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, органів акредитації, системи оцінки відповідності та ін.;
   4. Запропонувати Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України провести оцінку ризиків, загроз та ін. факторів негативного впливу на діяльність підприємств-експортерів будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, на зменшення обсягів експорту відповідної продукції, на рівень конкурентоспроможності українських промислових підприємств та підприємств оптової та роздрібної торгівлі у зв'язку з неприйняттям відповідних Директив, регламентів та рішень, або прийняттям нормативних актів, які не будуть визнані гармонізованими з відповідними нормативними актами ЄС;
   5. Розглянути можливість та перспективи прийняття окремих норм та регламентів європейського законодавства у вигляді ідентичних відповідних технічних регламентів України.

ЗАВАНТАЖИТИ ЗВЕРНЕННЯ АСОЦІАЦІЙ ЩОДО ЗАКОНОПРОЕКТУ

Додаток 1: Порівняльна таблиця до проекту Закону України ««Про основні вимоги до будівель та споруд, а також умови розміщення на ринку будівельних виробів, гармонізовані з нормами законодавства Європейського Союзу» - на 86-ти аркушах.

З повагою
Президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів І.М. Салій
Директор Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів С.О. Панченко

Перелік Асоціацій-підписантів:
Президент Української Асоціації «Укрелектрокабель» А.П. Пушкарь

Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації виробників автоклавного газобетону О.В. Сиротін

Виконавчий директор Громадської Спілки «Українська Асоціація виробників теплоізоляційних матеріалів» А.П. Чеботнікова

Голова Асоціації учасників ринку вікон та фасадів О.Г. Бубнов

Виконавчий директор Асоціація виробників пінопласту О.С. Шевчук

Виконавчий директор Асоціація українських виробників лакофарбової продукції О.С. Бричко

Віце-Президент Асоціації «Українські акредитовані органи з оцінки відповідності» С.С Рубальский

Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів

03037, м. Київ, а/с 75, e-mail:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ,   Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , тел. +38044 245-48-39