Залізниця стишує ходу
Ґрунтовний аналіз наслідків і позицій вантажовласників щодо неприйняття задекларованого підвищення тарифів Укрзалізницею на 30, 40 і 50% призвів до розгляду 22.01.2016 року в офісі EBA (Європейська Бізнес Асоціація) альтернативного проекту Наказу із підвищенням тарифів уже на 15%, який ще буде обговорюватися.
Позиція провідних партнерів Укрзалізниці, а це вугілля, метал, руда, хімія, будівельні матеріали, – зафіксувати, накласти мораторій на тарифи залізниці.
Все-таки участь профільних громадських організацій та виробників в обговоренні проектів законів, постанов та наказів міністерств та відомств є обов'язковою і може бути продуктивною:
1. Шкідливий проект Закону України «Про мораторій та будівництво об'єктів на окремих земельних ділянках в м. Києві» до затвердження нового Генерального плану відхилив Комітет Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства.
2. Ґрунтовний аналіз наслідків і позицій вантажовласників щодо неприйняття задекларованого підвищення тарифів Укрзалізницею на 30, 40 і 50% призвів до розгляду 22.01.2016 року в офісі EBA (Європейська Бізнес Асоціація) альтернативного проекту Наказу із підвищенням тарифів уже на 15%, який ще буде обговорюватися.
Позиція провідних партнерів Укрзалізниці, а це вугілля, метал, руда, хімія, будівельні матеріали, – зафіксувати, накласти мораторій на тарифи залізниці.
Усі галузі в слайдах і аналітичних доповідях переконували:
У світі криза, світовий спад експортних поставок, а в Україні до того ж обвал транзитних перевезень. Китай закінчив індустріалізацію, попит на сировину та метал суттєво зменшився. Підвищення тарифів не на часі.
Укрзалізниця переконувала, що без капіталовкладень вона стишує ходу.
Висновок:
1. Усім погано, повсюдно спад.
2. Щодо тарифів остаточного рішення Урядом не прийнято.
3. Залізниця не має затвердженого фінансового плану – і це шкодить економіці України.
Кабмін і Укрзалізниця переконують, але консенсусу не досягнуто.
Капітальні видатки, ділова активність – на паузі.
4. В Укрзалізниці відбуваються позитивні зміни, але вони потребують часу:
4.1. Концентрується увага на перевезеннях, «непрофільні» активи, а це більше 50%, виводяться на баланс місцевих органів.
4.2. Відроджується роль УТЛЦ замість фірм-прокладок «в кросівках». Потрібно укладати прямі договори з УТЛЦ.
4.3. Мають такі наміри: додаткову інвестиційну складову консолідувати і публічно витрачати на оновлення рухомого та тягового складу.
Словом, як казали залізничники «держите мысль».
Президент Всеукраїнської спілки
виробників будматеріалів
І.М. Салій