Друк

Відкритий лист Прем’єр-міністру України М.Я. Азарову Керівникам регіональних органів державної влади та самоврядування Громадським організаціям будівельної галузі

on .

Будівельний форум у м. Донецьку 19 квітня 2011 року обговорив хід виконання регіональної програми «Будуємо разом» і підтримує Ваші висновки щодо причин, що стримують масштабне доступне та соціальне житлове будівництво, які викладені у Вашому виступі 05 квітня 2011 року на установчих зборах Конфедерації будівельників України: «Но что такое с одной стороны 70% минус, а с другой – 6,8% плюс. Начали выкарабкиваться, но темпы никого из нас удовлетворить не могут». Цьому підтвердження – результати в промисловості і будівництві по регіонах, які приймають Євро-2012 (додаток 1).

Пропозицією Донецької міської ради є у подальшому передбачити виділення субвенцій у міський бюджет для фінансування будівництва соціального житла на ділянках відведених раніше під будівництво доступного житла з тим, щоб зменшити соціальну напругу черговиків у районних радах, реалізуючи тим самим один із державних інвестиційних напрямків «Нова якість життя» (Інформаційно: таких ділянок визначено у м. Донецьку – 17 та в 10-ти містах Донецької області). Стало очевидним, що в умовах кризи економіки населення, яке гостро потребує поліпшення житлових умов, виявилось неплатоспроможним для оплати 70% вартості будівництва житла.

Гостродискусійними і невирішеними залишаються питання кредитно-фінансової системи, доступу до довгих банківських кредитів, непомірних відсотків по кредитах, курсової різниці та зобов’язань монополій в розвитку інженерних мереж населених пунктів: «Монополісти диктують і закон їм не закон». Без вирішення залишається констатація: «Інвестор в Україну – не йде, хоч вітчизняний, хоч іноземний».

Наголошувалось, що у будівництві в Україні потрібні кардинальні зміни та оновлення на організаційному, правовому і науково-технічному рівнях. Адже в 2010 році в Донецьку обсяг іноземних інвестицій зменшився в 90 разів, місцевого бюджету – в 1,5 рази, кредитів банків – в 1,6 рази.

Учасники Форуму також детально обговорили стан робіт в Україні по тепловій модернізації житлового фонду, вважать цю проблему великої соціально-політичної та економічної ваги і звертаються до Вас з пропозицією:

Негайно вжити адміністративно-організаційних заходів по масовій тепловій модернізації житлового фонду в кожному населеному пункті: обсяги капітального і поточного ремонтів в будівельних роботах складають лише 10,4% та 7,1% відповідно. Настають часи, коли ремонтувати потрібно більше, а ніж будувати.

Непривабливий та занедбаний стан будівель, руйнація огороджуючих конструкцій, енергозатратність в експлуатації без масштабних теплореабілітаційних робіт надалі неприпустимі: термомодернізації потребує близько 1,0 млрд. м2 житла, громадських та промислових будов.

Кричуща безпорадність тут в умовах затяжної кризи в будівництві та безробіття стає неприйнятною.

Інформуємо Вас, що в останні роки в Україні створені сучасні достатньої потужності вітчизняні виробництва плитної базальтової теплоізоляції (Харків, Черкаси, Житомир), пінополістиролів, сухих сумішей, віконних та дверних світлопрозорих конструкцій тощо. (Вітчизняні виробники презентували сучасні матеріали та технології).

Реалізовано пілотні проекти в Києві, Автономній Республіці Крим, Донецьку та інших регіонах. Недоліком цих проектів було бюджетне фінансування і малий обсяг виконаних робіт.

Заслуговує поширення досвід м. Артемівська, де під теплову реабілітацію визначено мікрорайон із 40 об’єктів, в т.ч. 37-ми багатоповерхових житлових будинків, збудованих в 70-ті роки ХХ століття, знос котелень і теплотрас 90-96% тощо.

Тут консолідоване фінансування бюджету, бізнесу та мешканців (заміна вікон, внутрішніх стояків та внутрішньої трубної розводки). Фактично йдеться про капітальний ремонт будинків і лише тоді про передачу їх в управління об’єднанню співвласників, створення нового рівня управляючих компаній.

Разом з тим дивним чином до сьогодні в Україні і не зносяться, і не модернізуються «хрущовки», відсутня масова теплова реабілітація застарілих будівель, не налагоджене державно-приватне партнерство, не напрацьовані закони та підзаконні акти співфінансування цих проектів бюджетом, бізнесом та мешканцями, різноманітними фондами та коштами Кіотського протоколу. Органи влади і суспільство лише жваво обговорюють стан реформування житлово-комунального господарства, створення нових управляючих компаній, динаміку тарифів.

Наявність місцевих кадрів та сировинних ресурсів, наявність місцевих потенційних замовників, невичерпний попит на будівництво й ремонти соціальних та інфраструктурних об’єктів вимагають ініціативи влади та бізнесу, регіональної та місцевої кластеризації будівельної галузі.

Просимо надати доручення щодо розробки та оприлюднення програм теплової реабілітації будівель в кожному відомстві, регіоні та населеному пункті, спеціальних програм економічної мотивації власників будов та квартир.

Улаштування сучасних опоряджувально-утеплювальних фасадних систем, заміна вікон, оновлення дахів, покрівель, систем тепло- та водопостачання продовжить строки експлуатації будівель, підвищить конкурентоздатність, забезпечить гідний архітектурно-естетичний вигляд квартир, будівель, міст. Це є великою патріотичною та важливою економічною і соціальною справою, масштаб цих робіт засвідчить дієздатність влад усіх рівнів. Це робочі місця в кожному будинку та дворі.

Просимо відповідно до чинного законодавства надати публічну відповідь.

З повагою,
Голова Комітету з будівництва та архітектури Донецької ТПП
Ректор Донбаської національної академії будівництва та архітектури
Є.В. Горохов

Голова Комітету підприємців - виробників будівельних матеріалів та виробів при ТППУ
Голова Наглядової ради Асоціації "Всеукраїнський союз виробників будівельних маетріалів та виробів"
І.М. Салій

 

Додаток 1