Друк

Прем’єр Польщі не їде в Україну уже 2 роки… Ринок ЄС великий, але він щільний і вибагливий. Ніяких поблажок та преференцій Україна не отримає

on .

IMG 0692Висновки Президента Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів І.М. Салія за результатами участі у VІІІ Міжнародному форумі «Дні українського бізнесу в Польщі», 10-11.05.2018, м. Варшава.

1. Українці хочуть жити, як у Польщі, а поляки, як у Німеччині.

Кадровий голод Польща відчула ще 10 років тому, а ми – тепер... Але в Польщі – будівельний бум, частка будівництва в ВВП сягає 12,0% (в Україні – 2,3%), обсяги будівництва – 2017 рік – 48,3 млрд. євро (в Україні 3,0 млрд. євро).

До Польщі їдуть в основному будівельники, але там вважається, що Україна уже невзмозі задовольнити кадрами Польщу, бо тих, хто вміє і хоче працювати, в Україні уже практично не залишилось...

А ми Україну будуємо в Україні!

З Польщі молодь виїхала в Англію, Німеччину, Скандинавські країни, і практично ніхто не повернувся, як і в Литву. Найчисленнішими національними меншинами у Великобританії є вихідці з Польщі та Румунії.

Українці ж вважають, що в еміграції вони влаштують власний бізнес та спільні підприємства...

Тепер в Європі акцентується, що не роботодавець... нехай більше платить, а навпаки – робітник повинен більше заробляти.

Зарплату в 1000–1200 євро в Польщі Україна змушена буде наближати.

IMG 0664

IMG 0692

2. Польща має державні програми інфраструктурного будівництва до 2025 року, які фінансує державний бюджет та ЄС.

Житлове будівництво, модернізація – забезпечуються іпотекою під 3% на 30 років. Тому головна стратегія – інфраструктура транспортна.

Автомагістраль: ключовий коридор: Гданськ, Варшава, Львів, Тернопіль, Вінниця, Умань, Одеса із продовженням до морських портів Миколаєва і Херсона.

Водний шлях: Дніпро – Вісла (Україна – Білорусь – Польща) з будівництвом з'єднуючого каналу в Польщі за 2,0 млрд. євро.

Відчуття – вони роблять і зроблять, а ми почули. Хоча виступ Славоміра Новака – Держагентство автомобільних доріг України (раніше Міністр в Польщі), демонструє його переконаність і стратегічне бачення, але...у нього як досягнення: в Україну зайшли будувати дороги компанії Туреччини, Польщі, Китаю...

Він та численні інші доповідачі з України вихвалялись своїми успіхами в млн. грн. не усвідомлюючи, що у них успіх – то млрд. дол. США. Інший масштаб.

Ми сподіваємось на новий закон про концесії, у них він працює, як і інститут співфінансування.

Головна ідея – вантажі з Китаю і Казахстану прийняти.

3. Тренд розвитку Польщі (а до цього очевидно відчули в Білорусі) – експортна експансія.

І це тоді, коли в 2017 р. – в України негативне сальдо 728 млн. доларів, хоче Україна і здійснює найбільші експортні поставки серед країн ЄС саме до Польщі.

Уряд Польщі підтримує експансію (інтервенцію) польських виробників: кредитування 3% річних в євро або доларах, канікули на час будівництва та виводу об'єкта на проектну потужність, строк погашення кредитних зобов'язань до 12 років.

І подібні ресурси мають і Банк Національного Господарства і Агентство з інвестицій та торгівлі.

Ніяких поблажок та преференцій Україна не отримає. Польща відверто не зацікавлена, щоби заводи світових корпорацій будувались та переміщались в Україну.

Поляки тепер нічого не купують у сусідів. Навпаки, і Білорусь, і Литва, і звісно, Україна їдуть скуповуватись в Польщу.

А в Україні непевна ситуація і в політиці, і в безпеці, відчувається сповільнення процесів і в будівництві.

Потрібні масштабні проекти державно-приватного партнерства, управлінська активність політиків і державних службовців, а кошти... кошти, кредитні поки що, Польща пропонує.

Варшава. Зелене місто, на дорогах вибоїн та навіть латок не траплялося. Трамваї, як мурахи, один за одним величаво курсують. Центр історичний пішохідний, туристичний. Виокремлені повсюдно велодоріжки. Повсюдно усе упорядковано. І офіси-висотки та десятки новобудов і баштових кранів.

IMG 0619

IMG 0729

IMG 0737

Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів

03037, м. Київ, а/с 75, e-mail: info@ avbmv.com.ua, spilkavb@ gmail.com, тел. +38044 245-48-39