Друк

Надра України - шанс і втрати будівельників

on .

банер15 надраВсеукраїнська спілка виробників будматеріалів запрошує Вас взяти участь в

ІІІ БУДІВЕЛЬНОМУ КОНГРЕСІ УКРАЇНИ

"НАДРА УКРАЇНИ - ШАНС І ВТРАТИ БУДІВЕЛЬНИКІВ"

15 ЧЕРВНЯ 2018 РОКУ
ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВА ПАЛАТА УКРАЇНИ
Київ, вул. Велика Житомирська, 33, Торгово-промислова палата України, зал Колізей

Реєстрація на захід обов"язкова‼
Зареєструватись: https://goo.gl/forms/h4ahJT9izNl30ER03

Програма ІІІ Будівельного конгресу України

Медіа-партнери: Журнал ProfBuild, Build Portal, потрал "МЕтри", Будівельний журнал

проект
Рекомендації-звернення
учасників ІІІ Будівельного конгресу України
«НАДРА УКРАЇНИ – ШАНС І ВТРАТИ БУДІВЕЛЬНИКІВ»,
(15.06.2018, м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33, ТППУ)

Завдання – обсяги будівництва збільшити в 3-5 разів,
а виробництва, наприклад, керамічної плитки – в 10 разів.
Частка будівництва у ВВП: в Україні – 2,3%, у Польщі – 10,2%, у Німеччині – 10,0%.
Обсяги будівництва в Україні за 2017 рік – 3,0 млрд.євро, у Польщі – 48,3 млрд.євро.

 

Пропонуємо владі, бізнесу і громадськості спільно та публічно визначити пріоритети в регулюванні надрокористування для будівельної галузі.
Постанова КМУ «Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами» № 615 від 30.05.2011 року змінювалась і реформувалась щонайменше 11 разів, а боротьба концепцій (не публічна) продовжується.
Доступ до надр для будівництва, містоутворюючої та інвестиційно привабливої галузі, лише ускладнюється і практично заблоковано:

  • Із 416 заявок на отримання спецдозволів за І квартал 2018 року Мінекологією та Геослужбою повернуто 364, тобто 87,5%.
  • Із 20 тисяч родовищ розробляється менше 5 тисяч.

Федерація роботодавців України домоглась прийняття Постанови КМУ щодо права власників цілісних майнових комплексів виробників будматеріалів отримувати спецдозоли для забезпечення власного виробництва сировинною базою без аукціону – блокується, і за рік ні один вітчизняний виробник не отримав підтримку чиновників і «реформаторів».
Процес умисно загальмовано в ім'я ефемерних аукціонів. Хоча аукціони влада готова проводити лише на діючі кар'єри, «відбираючи» їх у вітчизняних підприємств.
На нові ділянки аукціони не проводять, бо:

  • на геологічне вивчення надр бюджетних коштів немає, немає і стимулів для приватного капіталу,
  • аукціон на надра розпочинається на глибині після 10 метрів, а що земля розпайована, відсутність електроенергії та шляхів і т.д. – чиновників не цікавить,
  • технопарки будь-якого різновиду не пропонуються навіть.

Терміни спецдозволів на 20 і більше років спливають, змінюється програма видобування гранітів, глин, пісків, вапна тощо – переоформити спецдозвіл неможливо, документи підприємств туди-сюди переадресовуються, а рішення і накази не видаються.
Термін дозволу закінчився, чиновник рік гальмував прийняття абсолютно законного рішення, вихід: або завод зупинити – то злочин, або видобувати і сплатити штраф....
Чиновник не управляє, не несе відповідальність та ефективність, а карає завод за власну бездіяльність та безвідповідальність.
Усе тут не публічне.
Новий Закон «Про оцінку впливу на довкілля» не працює, відсутні підзаконні акти, управлінські рішення.
Окремо потрібно усвідомити роль обласних, міських, селищних рад та регіональних органів державної влади.
Надра – безальтернативна основа зростання добробуту місцевих громад.
Недоречно тричі розглядати на сесіях питання отримання погодження на розробку кар'єру. Достатньо одного разу і з державницьких позицій та інвестсприятливості.
Необхідно розширити можливості місцевих органів влади на остаточне рішення щодо місцевих покладів.
Часто обласні ради відмовляють в погодженні спецдозволів або затягують їх розгляд, принцип «мовчазної згоди» не працює.
На сьогодні: жодне підприємство галузі не знає, де його документи, і коли буде рішення. Ніхто не радить, не консультує, не сприяє.
А усілякі «радники» при чиновниках недоговороздатні із-за втрати розуміння, що кар'єр та завод – то основа економіки, а іншої, їхньої «економіки» не буває...
Навколо населених пунктів, в лісах і ярах незаконні «копанки», а великим і успішним заводам погрожують або зупиненням роботи, або штрафами і силовиками з автоматами.
Дніпро обмілів, бо на його «золотоносний» пісок ліцензію отримати за 5 і 8 років неможливо. Дніпро, Десна та інші річки замулюються, заростають русла.
Абсурди нашого часу ми створили, ми їх і повинні врегулювати.

Питання для обговорення на ІІІ Будівельному конгресі України:
Просити Кабінет Міністрів України (В.Б. Гройсман, С.І. Кубів, Г.Г. Зубко, О.М. Семерак) та підпорядковані структури Геослужбу, Геоінспекцію, Геокадастр... прийняти розпорядження, ввести мораторій на «кошмарення» вітчизняних виробників:
1. Встановити, що при вчасному поданні підприємством документів щодо подовження спецдозволу на надрокористування, термін дії попереднього спецдозволу продовжується до моменту видачі нового.
Влада і бізнес ідуть назустріч один одному, відповідають за позитив обидві сторони.
2. Продовжити безстроково дію правильної Постанови КМУ щодо права власників цілісних майнових комплексів виробників будматеріалів отримувати спецдозоли для забезпечення власного виробництва сировинною базою без аукціону – як державна підтримка діючих десятиліттями успішних підприємств.
3. Право на користування надрами, як економічний актив, ввести до господарського обороту: продаж, дарування, відчуження, внесення до статутних фондів.
4. Місцевим радам та адміністраціям надати право остаточного рішення на видобуток надр місцевого значення. Столична централізація тут недоречна.
5. Встановити порядок, що Ради приймають рішення щодо погодження надрокористування в регіоні за один раз (на одному засіданні).
6. Ввести персоніфіковану відповідальність керівників структур Мінекології та Держгеонадр за вчасну видачу спецдозволів (формальні відмови та затягування – то корупційні «звитяги»).
7. Ліквідувати комісії в Мінекології та Геослужбі, як такі, що протидіють та взаємно контролюють (блокують) одна одну.
8. Утворити одну спільну Комісію для розгляду лише спірних або складних питань, щодо яких Міністр чи керівники Геослужби, Геоінспекції, Геокадастру виявлять ініціативу порадитись колективно перед прийняттям рішення самостійно.
9. Комісія розглядатиме скарги та звернення бізнесу і громадських організацій щодо діяльності державних установ. Комісія працюватиме публічно за участі заявників і громадських організацій.
Усі і усе знають. Нічого складного. Потрібно лише управляти і нести відповідальність за прийняті чи неприйняті рішення.
Лише за умови взаємних чітких зобов'язань влади і бізнесу в механізмі державно-приватного партнерства прийде системний інвестор, малий і великий бізнес в регіони, територіальні громади отримають перспективу.
Просимо представників Уряду, державних служб, обласних адміністрацій та рад, громадських організацій та бізнесу ознайомитися з проектом Рекомендацій-звернення учасників ІІІ будівельного конгресу України «Надра – шанс і втрати будівельників» та до 10 червня 2018 року надати свої пропозиції та доповнення на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. для подальшого опрацювання.

Президент
Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів
І.М. Салій

Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів

03037, м. Київ, а/с 75, e-mail: info@ avbmv.com.ua, spilkavb@ gmail.com, тел. +38044 245-48-39